neděle 31. března 2013

Jak jsem objevil paličky Valeto

Jsem bubeníkem od svých patnácti let. Rukama mi prošly stovky paliček snad všech možných značek. Nikdy jsem ale nebyl spokojený na 100% s žádnou z nich. U Balbexu jsem si nikdy nezvykl na specificky položené těžiště. U dalších mě odradila nízká životnost a v jisté době i nylonové špičky, které jsem jak na běžícím páse půlil na dvě symetrické části. Zlepšení jsem zaznamenal po přechodu na americké značky. Rozhodl jsem se tedy obětovat větší díl své výplaty právě na tyto paličky. Na začátku bylo vše v pořádku. Těžiště bylo umístěné do ideální polohy a životnost se protáhla na několik měsíců. V roce 2012 jsem však zaznamenal zásadní posun k horšímu. Paličky se začaly lámat jako párátka a já jsem se dostal opět do situace jako před léty. By jsem zoufalý.

Pak jsem se ovšem rozhodl k radikálnímu kroku. Na internetu jsem začal hledat evropské výrobce hikorových paliček, které by splnily mé očekávání. Našel jsem asi 8 firem jejichž modely jsem si objednal. U většiny z nich se opakovaly jen již výše uvedené problémy. Jako poslední jsem vzal do zkušebny paličky Valeto. Grafika paliček nebyla nic moc. Logo asi taky nenavrhoval žádný zasloužilý umělec a tak jsem skepticky začal bušit do bubnů a činelů. Stalo ale něco neuvěřitelného. Paličky mi vydržely několik měsíců, což jsem před tím nikdy nezažil. Navíc, paličky byly vyváženy stejně dobře jako u značky Vic Firth. Nejdřív jsem se rozhodl, že prostě s těmito paličkami budu hrát jako jediný v ČR a všichni mi je budou závidět. Pak mě ale napadlo, podělit se s těmito skvělými kousky i s ostatními bubeníky a nakoupil jsem jich asi 500 párů. Založil jsem web www.valetopalicky.cz a pustil se obchodu. První reakce od spokojených zákazníků na sebe nenechaly dlouho čekat. Posuďte sami:

"Asi půl roku jsem zkoušel různý typy a značky paliček až se ke mně dostaly Valeto a můžu s čistým svědomím říct, že to je paráda a za ty prachy to stojí. Ve skutečnosti stojí ještě o něco míň než Vic Firth, ale drží a drží. Šest zkoušek (asi 15 - 18 hodin hraní) tvrdé hudby.. a to hraju celkem razantně a jsou pořád jak nový, což nechápu." Jan Zemánek

"Paličky jsem tento víkend pořádně provětral a musím říct, že se mi s nimi hrálo parádně. I když s 5-áčkama moc často nehrávám, musím říct, že Valeto paličky mi sedly perfektně, což jsem upřímně nečekal. Chválím rovněž lakování a výdrž amerického hickoru" Pavel Dobeš

"Nechápu jak můžou paličky vydržet tak dlouhou dobu. Prosím o zaslání desetí párů paliček 5B" Tomáš Klouček

Zkuste taky změnu! Za zkoušku nic nedáte a třeba konečně poznáte ty své, pravé paličky!

Dan

1 komentář:

  1. Obávám se, že všechno až tak hezké nebude. Zásadní problém evropských výrobců hikorových paliček totiž je naprostá nemožnost spolehnout se na kvalitní dodávky materiálu. Všichni totiž nakupují materiál u velkodistributorů a ti mírně řečeno kašlou na nějaký výběr a dají do zásilky co mají po ruce. Takže výrobce dostane v jedné dávce velmi kvalitní řezivo, ale taky naprostý nepoužitelný šrot.

    Pokud tvrdíte, že ten materiál je špičkový - tak může být. Ale jsem zvědavý, co budete tvrdit za rok po několika opakovaných dodávkách.

    Je mi líto - ale o této problematice víte naprostý prd - a jen krmíte bubenictvo nesmysly o špičkové kvalitě, kterou s největší pravděpodobností nebudete schopen trvale garantovat. Z vaší neznalosti vás usvědčuje vlastní web výrobce - konkrétně fotografie bubenických paliček. Na nich jsou naprosto jasně vidět všechny vady a problémy, se kterými se potýká téměř každý evropský výrobce. Pokud by jste skutečně chtěl konkurovat kvalitou Vic Firthu, nebo Vateru a měl o tom alespoň elementární znalosti, tak by se NIKDY takové fotky nemohly na webu objevit.

    A mimochodem - mohl by jste mi trochu přesněji objasnit termín, co to je "dobře vyvážená palička"?

    R - stick Bořivoj Rektořík

    OdpovědětVymazat